Lettere garnlager - bomullsgarn

IMG_0199Å veie hele mitt garnlager ville være en altfor stor jobb - så jeg satset på bomullsgarnet i første omgang.
Har strikket 10 gjestehåndklær i rutestrikking. Har brukt mykt, ikke for tynt bomullsgarn og pinner nr. 3,5.

Oppskrift på gjestehåndklær.
Legg opp 84 m på p nr. 3,5. Strikk rutemønster 4 m rett 4 m vrang. Mønsteret gjentas over 4 pinner. Veksle rekkefølgen og strikk neste fire pinner 4 m vrang og 4 m rett.
Jeg har strikket 32 ruter i høyden. Avslutt med å lage en hempe midtstilt på kortsiden oppe. (hempe i hjørnet gjør at de henger seg veldig skjeve).

Kommentarer:
Postet av: mona

Å,dette var en spennende blogg! Her fant jeg mye flott, kommer nok innom igjen flere ganger for å kikke.

27.11.2007 @ 10:14
Postet av: Frk.Badegakk

Så kjekt! Disse skal jeg prøve meg på etterhvert=D

27.11.2007 @ 11:23
URL: http://frkbadegakk.blogspot.com
Postet av: syglad

Så morsomt med hjemmestrikka hånkler, noe jeg skal kopiere til hytta mi.. Ha en fin dag.

27.11.2007 @ 12:30
URL: http://syglad.blogspot.com
Postet av: totli

åå, så genialt!!kor møkje garn går det med på ett sånt ca?

27.11.2007 @ 13:59
URL: http://totliii.blogspot.com
Postet av: anne-britt

Det går ca 150 gram garn til hvert håndkle, litt avhengig av garntype.

27.11.2007 @ 14:06
Postet av: sipusa

Kjempeflotte håndklær!Har selv et lite lager med bomullsgarn jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med, så det kan godt hende jeg "låner" oppskrifta di!;-)

28.11.2007 @ 06:48
URL: http://sipusa.neuro.no/
Postet av: LivM

Det var en utrolig smart utnyttelse av bomullsgarnet!

28.11.2007 @ 21:31
URL: http://livs.hobbyblog.net/
Postet av: Miriam

tusen takk for koselig kommentar! jeg skal ut å surfe fram et par blåbærsokker!

29.11.2007 @ 16:00
URL: http://mirrevirre.blogg.no
Postet av: Lise

Så snedige håndklær! Ha en fin førjulstid! :-)

04.12.2007 @ 09:11
URL: http://liseshobbyrom.blogspot.com

Skriv en ny kommentar:

Navn
Husk meg ?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/5597574